46 – Tetraclinis articulata

Nom científic

Tetraclinis articulata (Vahl) Mast.

Nom comú

Xiprer de Cartagena

Família

Cupressaceae

Origen

Nord Àfrica

Any plantació

Desconegut

0:00 / 0:00
Xiprer de Cartagena

Com és?

És un arbre que creix de forma lenta, però pot superar els 16 metres d’alçada. Les fulles són com la de la resta de xiprers, però més petites.

Les seves pinyes tenen forma de globus i es tornen de color marró quan maduren. Dins hi tenen les llavors: són petites i amb una mena d’ales que les ajuden a dispersar-se amb el vent.

És un arbre que rebrota amb molta facilitat. Per això torna a créixer després d’un incendi o quan se’l mengen els animals herbívors.

Com és l’exemplar de Marimurtra?

A la pujada de Japó es troben diferents exemplars de xiprers junts. Així pots comparar les diferents espècies. L’exemplar de xiprer de Cartagena és tipus arbust, i fa uns 8 metres d’alçada.

Hi pots veure els seus cons: quan maduren s’obren i tenen forma d’estrella.

Sabies que…?

És l’arbre nacional de Malta. La seva resina s’utilitza per fabricar vernissos i laques per conservar pintures.

Nivell d’amenaça (UICN)

Principals usos

Formes de vida de Raunkeier